Citroën a identificat la jumătatea anilor 90 un segment neexplorat până atunci. Împreună cu partenerii Peugeot au creat în iulie 1996 o nouă nişă, cea a utilitarelor comerciale uşoare, împărţite în două categorii distincte: van de familie şi van pentru mărfuri.
La 12 ani de la inaugurarea sectorului LCV, francezii de la Citroën sunt din nou în atenţia clienţilor cu Berlingo. Este noua generaţie, cea de-a doua, dacă excludem modelul „intermediar” din anul 2003. Vândut în peste 1.760.000 de unităţi până în prezent, vanul compact este construit pe trei principii fundamentale: versatilitate, funcţionalitate şi calitate. Versiunea pentru pasageri răspunde standardelor moderne în materie de confort şi utilitate, Berlingo fiind o combinaţie între stilul dinamic al sedanului şi cel robust al monovolumelor.
Citroën oferă pe modelul 2008 volan reglabil, sistemul Hill Start Assist ce ajută la pornirea de pe loc în rampă fără ca maşina să plece spre înapoi, materiale de o bună calitate la interior şi ESP.
Furgoneta Berlingo se remarcă prin spaţiul de depozitare de 3.3 metri cubi, ce poate adăposti doi europaleţi de dimensiuni mai mari. Opţional, Citroën pune la dispoziţie un şasiu cu cabină modulară de trei locuri, ce permite creşterea capacităţii de stocare la 3,7 metri cubi.
Berlingo poate transporta o încărcătură maximă de până la 850 de kilograme. Ambele versiuni Berlingo măsoară 4.38 metri lungime şi sunt echipate cu motorizarea diesel HDi de 110 cai putere, dotată cu filtru de particule.