Saab nu îşi permite luxul de a absenta din clasa vehiculelor SUV de mărime mijlocie. Este un sector înfloritor în Europa, iar suedezii trebuie să profite cât mai curând de tendinţele modei actuale. Ne-am convins că au de gând să urmeze trendul, după ce, în ianuarie, la Salonul Auto de la Detroit, au dezvelit conceptul 9-4X BioPower un SUV de talie medie ce va fi aruncat în mijlocul unei lupte foarte dure, cu rivali foarte puternici: Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLK şi Volvo XC60.
Fără precizarea dacă îl vom vedea şi ca model de uzină - aspect care nu avea nevoie de o confirmare oficială, dată fiind importanţa unui nou model de volum - studiul de design prezenta linia unei versiuni cu finisaje încheiate şi forme concrete atât la interior cât şi la exterior.
Saab 9-4X va fi dezvoltat pe platforma globală Theta a grupului General Motors folosită de Opel Antara, căreia i se vor aduce numeroase îmbunătăţiri pentru a fi utilizată şi la dezvoltarea crossoverului Cadillac BRX.
Ca design, diferenţele faţă de BioPower vor fi imperceptibile, modelul de uzină păstrând dimensiunile conceptului şi caracteristicile fundamentale ale interiorului: funcţionalitate şi confort fără compromisuri. Exteriorul se va remarca prin grila în formă de trapez întors şi elementele cromate ale secţiunii frontale.
Din punct de vedere tehnic, soluţiile alese pentru 9-4X Concept respectiv, transmisia, sistemul de tracţiune (4x4 cu diferenţial Haldex) şi motorizarea turbo pe injecţie directă (patru cilindri - 2.0 litri de 300 cai putere) ar putea fi identice.
Saab va asambla noul model la uzina Ramos Arizpe din Mexic. Deşi criza a zguduit din temelii concernul General Motors, subsidiara Saab anunţă că planurile de viitor nu sunt afectate. Mai mult, suedezii anunţă că 9-4X este gata pentru a intra în producţia de serie, operaţiunile de asamblare putând începe în primele zile ale anului 2009.