Opel resimte efectele crizei economice mondiale ce se amplifică de la o zi la alta. Producătorul îşi revizuieşte planurile de producţie, ţinta de vânzări şi termenele noilor modele. Deşi situaţia mărcii germane este mai puţin disperată ca în cazul companiei mamă General Motors, oficialii americani sunt extrem de precauţi şi au decis să dea undă verde doar acelor modele considerate cruciale pentru bunul mers al companiei. Astfel, noul Opel Astra va debuta conform planului stabilit de producător.
Maşina de clasă compactă va debuta oficial în septembrie 2009 la Salonul Auto de la Frankfurt, urmând ca în decembrie să fie disponibilă la concesionarii europeni. Dintre noile proiecte ce urmau a fi concretizate ca modele de serie, Opel va amâna temporar versiunea crossover dezvoltată pe baza micului Corsa, dar şi debutul comercial al celei de a doua generaţii Meriva.
Monovolumul era aşteptat pe piaţă în primăvara lui 2009, însă va sosi cu un an mai târziu. Opel amână lansarea noului Meriva pentru primăvara anului 2010, viitorul MPV nefiind un model de volum şi nici considerat prioritar.
Conceptul ce prefigurează noul automobil de familie a fost dezvelit în martie, anul curent, la Geneva.
Constructorul german nu a precizat dacă până în toamna anului viitor va mai veni cu noi concepte sau modele. Cert este că două din temele prioritare este reducerea pierderilor şi lichidarea stocurilor actuale, ca răspuns la actuala criză. Totodată, Opel a solicitat un ajutor financiar din partea statului german, pentru a face faţă problemelor din industria de profil. Potrivit preşedintelui Opel, Hans Demant, fondul va fi investit în dezvoltarea producţiei şi în unităţile de asamblare din Germania.