Toyota este tot mai interesată de segmentul maşinilor low-cost. Compania intenţionează ca în anul 2015 să producă un model ieftin, destinat pieţelor emergente. Interesant este că japonezii studiază posibilitatea dezvoltării acestui automobil sub un brand nou, însă, la fel de bine, ei vor putea să-l comercializeze şi sub sigla Toyota.
Modelul ieftin este destinat unor ţări ca Brazilia şi India şi va costa aproximativ 4.000 de euro. Producţia va fi asigurată de o nouă uzină pe care Toyota o va construi în India şi a cărei capacitate anuală va fi de 100.000 de unităţi. Se pare că la dezvoltarea modelului low-cost se va folosi o platformă complet nouă, motorizările urmând a fi realizate de subsidiara Daihatsu.
Una din cele mai apăsătoare probleme este reducerea pe cât posibil a cheltuielilor de dezvoltare şi producţie, pentru ca profitul obţinut cu acest vehicul să fie mulţumitor.
Automobilul de 4.000 de euro este cel de a-l doilea model de buget pe care producătorul nipon îl anunţă în decurs de numai un an, după ce în februarie anul curent declara că în 2010 sau 2011 vor lansa o maşină de buget care să rivalizeze cu Renault/Dacia Logan.