Skoda a dat cărţile pe faţă. Impulsionată de avântul vânzărilor dar şi de imaginea unui brand solid, compania porneşte o nouă ofensivă din poziţia de producător auto de volum. Acesta este ultimul mesaj transmis de oficialii cehi care anunţă extinderea gamei actuale cu şapte noi modele până în anul 2012, Skoda având pentru prima dată posibilitatea de a oferi o paletă mai largă de automobile, de la citycar la SUV-compact la monovolum. Pentru o parte dintre aceste noi vehicule, dezvelite unul după altul la diverse manifestări de anvergură, Skoda va dezvolta platforme separate, ce vor fi utilizate şi de alte modele viitoare pregătite să intre în rândurile plutonului actual. Este şi cazul noului Yeti, primul SUV de la Skoda ce urmează a fi introdus pe piaţă în primăvara anului 2009.
Expus prima dată la Salonul Auto de la Geneva din 2005, ca versiune concept, Yeti s-a bucurat de atenţia jurnaliştilor dar şi a publicului, devenind unul din punctele de atracţie ale salonului. Conform unor surse din apropiate producătorului ceh, designul maşinii de serie nu va diferi foarte mult de linia prototipului descris drept un automobil prietenos, care se poate conduce foarte bine prin oraş, având în acelaşi timp multe calităţi off-road.
Dacă iniţial se ştia că Yeti va împrumuta platforma lui Tiguan, acum surse din cadrul companiei cehe afirmă că viitorul SUV-compact va utiliza o structură mecanică nouă pe care se va baza în viitor şi un model de mici dimensiuni, probabil a treia generaţie Fabia. Totuşi, de la Tiguan, viitorul model SUV va prelua sistemul de tracţiune cu diferenţial Haldex, în rest marea majoritate a componentelor vor fi noi. Noul Yeti va dispune atât de tracţiune faţă cât şi 4x4 şi va rivaliza cu Fiat Sedici şi Suzuki SX4.
Potrivit unui purtător de cuvânt, Skoda a dat undă verde pentru începerea pregătirilor dinaintea lansării oficiale. Constructorul ceh şi-a propus să vândă anual 50.000 de unităţi.