De curând, maşina a intrat şi pe piaţa din ţara noastră şi, chiar dacă suntem în toiul toamnei, noul Focus CC porneşte sub auspicii cât se poate de favorabile, având în vedere raportul preţ-calitate.
Coupe-cabrioletul preia toate elementele cheie ale versiunii restilizate Focus, fiind modelat după canoanele filozofiei „kinetic design”. Modificările principale sunt operate la grila frontală, blocuri optice şi spoiler ce include o uriaşă priză de aer trapezoidală. Capota uşor înălţată iese în evidenţă prin lamela cromată aşezată în dreptul calandrului. Pasajele proeminente ale roţilor subliniază profilul robust creionat de vizionarul designer italian Pininfarina. Stopurile includ tehnologia LED, iar plafonul se mândreşte cu două bare cromate ca suport pentru bagaje.
Interiorul nu excelează prin nimic faţă de restul modelelor din gama Focus, însă notabilă este prezenţa unor noi materiale pentru scaune şi diversificarea paletei de culori pentru tapiţerie. În habitaclu şoferul va avea la dispoziţie sistemul HMI (Human Machine Interface) ce a debutat pe Mondeo şi despre care se spune că uşurează activitatea la volan, de zi cu zi, a conducătorului auto. Pavilionul retractabil merge pe mâna metalului, soluţie care asigură o mai bună izolare fonică, zgomotele provenite de la curenţii de aer fiind aproape imperceptibile. Un alt avantaj este şi acela că, în cazul unui eveniment nedorit, plafonul asigură o protecţie superioară pasagerilor, capitol la care Focus a primit 5 stele la testul de impact EuroNCAP.
Şi sub aspect tehnic există unele delicii. Focus CC este dotat în premieră cu un sistem de control al presiunii în anvelope care funcţionează ca un dispozitiv de alarmare al şoferului când pneurile încep să piardă aer. Propulsia este formată din patru unităţi, două turbodiesel Duratorq de 109 şi 136 de CP şi două pe benzină Duratec de 1.6 litri-100 cai putere şi 2.0 litri de 145 de cai putere. La partea de transmisie este disponibilă o cutie manuală în cinci rapoarte iar pe viitor va exista şi o cutie automată cu şase trepte de viteză şi dublu ambreiaj prezentă numai în combinaţie cu propulsorul turbodiesel de 136 de cai putere.
Pe piaţa românească Focus CC soseşte la şapte luni după prezentarea oficială a modelului la Salonul Auto de la Geneva, în martie.
Decapotabila Ford are preţuri cuprinse între 25.000 şi 31.400 euro.