Ferrari înseamnă în primul rând tradiţie şi spirit de competiţie. 60 de ani de tradiţie bătuţi pe muchie, dedicaţi în întregime performanţei şi puterii. Dacă acum producţia de modele include doar maşini ultrasportive cu sute de cai putere sub capotă, ar putea oare viitorul schimba câtuşi de puţin orientatea subsidiarei Fiat? Zvonurile privind producţia unui posibil SUV de către Ferrari au apărut în 2003, anul când Maserati prezenta conceptul Kubang, despre care s-a spus că va fi împrumutat şi colegilor de la Ferrari.
Speculaţiile s-au înmulţit după ce anul acesta fotografii spioni au dat nas în nas la Maranello cu un automobil misterios, complet camuflat, care ascundea corpul zvelt al unui crossover. Toată presa moare de curiozitate să afle dacă Ferrari pregăteşte sau nu un model SUV.
Amedeo Felisa, managerul general al companiei italiene, clarifică lucrurile: „Ferrari nu agreează ideea de SUV. Fără nicio îndoială nu va exista în gamă noastră o astfel de maşină”.
Evoluţia rapidă a industriei auto i-a forţat totuşi pe unii să renunţe la tradiţie şi să-şi asculte mai degrabă inima decât glasul fanilor. Un exemplu este Porsche, care defilează cu modelul 4x4 Cayenne. Nici măcar succesul germanilor nu îi determină pe Ferrari să lanseze un SUV sportiv. Oricum era mastodonţilor este pe cale să apună, iar italienii nu duc lipsă de comenzi pe gama actuală. Un lucru este sigur, Ferrari îşi vede de ale sale.