Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 15 oct 2008 - Anul XIII, nr. 243 (3924)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6625 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   7 imagini |   ø fişiere video

Toyota iQ, esenţa mobilităţii urbane

Toyota are la îndemână soluţia care te ajută să te strecori în trafic. Cristalizată sub forma unui bulgăre de tablă, ea este cu siguranţă una din cele mai viabile opţiuni când mobilitatea devine un impediment.

Acronimul iQ are mai multe înţelesuri. Litera „i” vine de la individualitate, inteligent, dar şi inovativ, iar „q” de la calitate. Agil, ultra-compact, economic - iată doar câteva din avantajele primului minicar din istoria Toyota.

Calităţile practice fac din iQ un automobil perfect adaptat deplasărilor în oraşe aglomerate. Dimensiunile sale reduse, lungime de 2.985 mm, lăţime 1.680 mm şi înălţime 1.500 mm. constituie un avantaj mai ales în trafic sau în parcările suprapopulate, unde iQ se poate strecura sau parca lejer. Raza de bracaj de numai 7,8 metri, permite citadinei să poată fi manevrată cu uşurinţă în spaţii foarte înguste.

Imediat după lansare iQ va figura cu o singură motorizare pe benzină, de 1,0 litru ce generează 68 de cai putere, acelaşi motor regăsit şi pe Toyota Aygo. Unitatea cu trei cilindri are un consum şi emisii foarte scăzute – 4,2 litri/100 km şi 99g/km. Modelul japonez va putea fi cumpărat şi în versiunea cu motor diesel, însă aceasta va fi disponibilă câteva luni mai târziu, mai exact spre sfârşitul toamnei lui 2009. Unitatea pe motorină cu o capacitate cilindrică de 1.400 cmc, este împrumutată de pe Yaris şi dezvoltă 90 de cai putere. Propulsorul consumă doar 4.0 litri/100 km iar emisiile se situează la 105g/km. În dreptul performanţelor dinamice sunt trecute o viteză maximă de 170 km/h şi demaraj de la 0 la 100 km/h în 11.8 secunde. Tot în decursul anului 2009 va fi introdus al doilea motor pe benzină, agregatul de 1,3 litri de 99 CP, echipat cu sistemul start-stop.

Pentru a se asigura că pasagerii beneficiază de protecţie maximă în caz de impact, iQ a fost echipat cu numai puţin de nouă airbaguri. Merită menţionat faptul că, pe lângă airbagurile frontale, cortină, laterale şi pentru genunchi, în dotarea maşinii de oraş se mai află şi un airbag inovativ pentru lunetă ce este activat când maşina este lovită din spate.

Tot pe lista echipamentelor se află un sistem de aer condiţionat, oglinzi electrice şi volan multifuncţional cu comenzi pentru radio şi proiectoare de ceaţă.

Habitaclul este o surpriză mai mult decât plăcută. Dotările, designul planşei de bord şi consola cu ecran color de 5.8 inch, ne duc cu gândul la un model de clasă superioară. Deşi are un interior cu configuraţie 2+1, micul model poate găzdui fără probleme trei persoane adulte şi un copil. Potrivit afirmaţiilor producătorului japonez, un adult cu înălţimea de 1.90 m poate sta confortabil pe locul din spate, chiar dacă un alt pasager cu aceeaşi înălţime s-ar afla pe scaunul din faţă. Pentru a maximiza spaţiul interior, inginerii Toyota au conceput un design special pentru scaunele pasagerilor din faţă, dar au fost nevoiţi să adopte şi câteva soluţii interesante, cum ar fi montarea rezervorului de combustibil (32 de litri) sub scaunul şoferului, iar volanul are spatele plat - spre coloana de direcţie, conferind mai multă libertate la efectuarea manevrelor.

Toate versiunile de echipare, trei la număr - iStyle, iSports şi iUrban, la modelul iQ dispun în echiparea standard de ABS, controlul stabilităţii (VSC) şi distribuţia electronică a forţei de frânare - EBD.

Pe piaţa franceză preţul de pornire pentru piciul Toyota este de 12.980 de euro. În Europa livrările vor începe în vara anului viitor.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Toyota iQ, esenţa mobilităţii urbane.
Dezmembrări Camioane Suceava •  •  •  •  •  •  • 
 Vizualizări articol: 1075 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Toyota iQ, esenţa mobilităţii urbane0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Alte titluri din Auto

Ştiri video

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei