Nu este prima decapotabilă Ferrari, dar cu siguranţă este cea mai atractivă şi apetisantă. Deşi poate ne-am înşela, din cauza faptului că farmecul unei decapotabile amplifică senzaţia senzorială, sentimentul care te încearcă doar privind-o este mereu acelaşi.
California este primul cabriolet ce dispune de un acoperiş rigid retractabil ce asigură un plus de versatilitate faţă de tradiţionala decapotabilă cu plafon din material textil. Noul model, ce dispune de două locuri la interior, este animat de un propulsor V8 de 460 de cai putere la 7750 rpm, acelaşi care se află montat şi pe F430. Aşezat în poziţie central anterioară, o altă noutate absolută la Ferrari, unitatea cu injecţie directă îl ajută pe noul California să sprinteze în fix în 4 secunde până la viteza de 100 km/h. Viteza de top atinge 310 km/h. Cifrele neaşteptat de mici din dreptul consumului mediu - 13.1 litri/100 km – surprind, însă Ferrari „dă vina” pe sistemul de injecţie, dar şi pe materialele uşoare utilizate la construcţia decapotabilei ce cântăreşte 1.810 kilograme.
Pavilionul metalic este acţionat de un sistem automat şi are nevoie de 14 secunde pentru a fi pliat în spatele pasagerilor. Compartimentul pentru bagaje măsoară 340 litri când modelul este acoperit şi 240 de litri când plafonul este pliat. Caroseria fabricată în mare parte din aluminiu, transmisia cu dublu ambreiaj şi sistemul de tracţiune F1 Trac, ce acţionează pe puntea spate, fac din noul coupe-cabrio Ferrari un automobil unic în peisajul sportivelor de top.
La acestea se mai adaugă frânele Brembo din carbon ceramic si suspensia de tip paralelogram deformabil. Ferrari ne asigură că pe parcursul următoarelor zile vom afla şi alte detalii despre noul model ce se doreşte o interpretare modernă a clasicului Ferrari 250 GT California, la modă în anii '60.