Pentru a corespunde noii identităţi de imagine, noua sportivă de la Audi a suferit câteva schimbări notabile, atât faţă de generaţie precedentă cât şi faţă de modelul curent din care a fost declinat. Exteriorul se diferenţiază de vehiculul obişnuit A4 mai ales la partea frontală, unde grila motor se evidenţiază prin barele dispuse vertical opus, apoi prin jantele de 18 inch din aliaj - cu spiţe duble şi design specific modelelor sport, oglinzile satinate, spoilerul spate cu modificări aerodinamice şi evacuare cvadruplă. Tot ca o noutate sunt şi blocurile optice cu xenon şi sistem de iluminare prin tehnologie LED pe tip de zi. Emblema cu indicativul S4 este omniprezentă, pe calandru, uşa portbagajului, scaune, volan şi praguri. Interiorul se rezumă la trei elemente dominante: culoarea neagră, tapiseria din piele şi inserturile din aluminiu.
În ceea ce priveşte energia şi performanţele noului S4, acestea provin de la noul motor TFSI de 3.0 litri regăsit şi pe A6 Facelift. Spre diferenţă de modelul restilizat, versiunea derivată din A4 primeşte un bonus de 43 de cai putere pentru a fi mai sprintenă şi viguroasă, aşa cum te aştepţi de la orice model sportiv. Dacă A6 Facelift este pus în mişcare de 290 de cai putere, sub capota lui S4 lucrează 333 de cai putere. Propulsorul ce beneficiază de supraalimentare şi injecţie directă furnizează 440 Nm, cu 20 Nm mai mult decât A6 Facelift. Cu asemenea resurse de putere, S4 Sedan este capabil să demareze în 5.1 secunde până la prima sută de pe bord, în timp de S4 Avant este mai „lent” doar cu 0.1 secunde la acceleraţie, în timp ce viteza maximă este identică la ambele maşini, asta pentru că Audi a limitat-o ca de obicei la 250 km/h. Unitatea pe benzină TFSI este cuplată la o transmisie manuală cu şase trepte, însă cumpărătorii vor avea posibilitatea să opteze şi pentru o cutie automată S-tronic cu şapte rapoarte, care schimbă treptele de viteză mai rapid şi lin decât o face transmisia convenţională. Sigur că din meniu nu lipseşte sistemul de tracţiune integrală Quattro, care acţionează în proporţie de 60% pe puntea spate.
Consumul declarat de producător este 9.7 litri la 100 km pentru sedan şI 9.9 litri la 100 km pentru break.
Audi va comercializa pe pieţele europene, noile S4 Sedan şi S4 Avant din martie 2009.