Loremo este un nume necunoscut pentru mulţi dintre europeni. Nu şi pentru cei au trecut pragul ediţiilor 2006 ale saloanelor auto de la Frankfurt şi Geneva. Aici, corporaţia germană a expus primele sale concepte pe propulsie electrică şi hibride diesel-electric cu mult înaintea unor producători de renume.
Loremo, o corporaţie cu sediul la München, fondată în anul 2000, vrea să revoluţioneze definitiv conceptul de maşină economică.
Industriaşul german a încheiat munca la două modele hibride, prezentate anterior ca prototipuri, având o caroserie realizată din materiale ultra-uşoare, aerodinamică excelentă şi componente cu un design mai puţin estetic dar ingenios şi deopotrivă funcţional.
În ciuda unui aspect hidos şi controversat al părţii spate, privită din faţă şi profil, creaţia nemţilor nu arată rău de loc. Dimensiunea redusă a pneurilor spune totul despre forţa trimisă roţilor, în timp jantele şi pavilionul vitrat încadrează perfect linia fluidă a hibridului. Reducerea masei automobilului şi scăderea rezistenţei la înaintare, coroborate cu montarea unor propulsoare de mic litraj au condus la un rezultat final de excepţie.
Versiunea LS cântăreşte numai 450 de kilograme şi este dotată cu un motor diesel-electric cu doi cilindri ce dezvoltă 20 de cai putere. Hibridul poate rula cu un singur litru de motorină pe o distanţă de 66,7 km în timp ce 100 km pot fi parcurşi cu doar 1,5 litri de carburant. Performanţele dinamice ale propulsorului sunt mediocre, dar oricum nu atât de importante pentru un vehicul ultra-economic: demaraj de la 0 la 100km/h în 20 de secunde şi viteză de vârf 160 km/h. Potrivit datelor furnizate de producător, cu un plin de carburant – 20 de litri, Loremo LS poate parcurge fără probleme 1.300 km adică o distanţă egală a traseului Suceava-Bucureşti-Constanţa şi retur.
Versiunea GT, ceva mai sprintenă, are aceeaşi greutate ca şi LS dar utilizează un motor diesel-hibrid cu 3 cilindri ce generează 50 de cai putere şi are un consum declarat de 1 litru la 37 km şi 2.7 litri la 100 km. Unitatea accelerează de la 0 la 100 km/h în 9.0 secunde şi atinge o viteză maximă impresionantă de 220 km/h. Autonomia de drum este mai mică pentru GT care cu un plin de rezervor se poate deplasa 800 de kilometri, o distanţă echivalentă Suceava-Bucureşti dus-întors.
Ambele hibride au ca public ţintă clienţi din categorii sociale diferite, în special persoanele şi familiile cu bugete modeste.
Loremo LS şi GT sunt vehicule de 2+2 locuri cu o lungime de 3,84 m, ceva mai mare decât ale unui Matiz, dar mai „înghesuite” decât acesta, având 1,36 m lăţime şi 1,1 m înălţime.
Iniţial concepute expres pentru o serie pieţe emergente printre care China şi India, hibridele germane vor intra şi pe piaţa europeană stratul vânzărilor fiind stabilit pentru anul viitor.
Loremo încă nu a dat publicităţii preţul modelelor dar, potrivit declaraţiilor făcute la premiera mondială a conceptelor, LS va costa sub 15.000 de euro iar GT sub 20.000 de euro.