Ford a primit o veste bună. În Europa se dovedeşte a fi o marcă populară. Concluzia reiese după publicarea datelor privind numărul de automobile comercializate în prima jumătate a anului curent în 51 ţări de pe batrânul continent.
Vânzările mărcii Ford au depăşit un milion de unităţi, un volum record pentru divizia europeană care îşi vede atins principalul obiectiv.
„Depăşirea milionului după numai şase luni este o confirmare a faptului că produsele noastre sunt bine primite de un număr tot mai mare de clienţi”, a declarat Ingvar Sviggum, vicepreşedintele diviziilor de marketing, vânzări şi service al Ford Europe.
„Ne declarăm foarte mulţumiţi de rezultate. În luna iunie am putut creşte cu 8.8% cota noastră de piaţă în 19 ţări ale Europei, deşi industria de profil trece printr-o perioadă mai dificilă, iar climatul economic este dur”, susţine Sviggum.
Din cele 1.003.700 de modele achiziţionate în primul semestru, 823.400 au fost livrate pe pieţele vest şi central-europeană. În top se află Marea Britanie, unde Ford a vândut 235.500 vehicule având o cită de piaţă de 16.2 %, urmată de Germania cu 118.500 unităţi, Rusia cu 97.300 de vehicule şi Franţa cu 80.900 modele.
În prima jumătate a anului Ford a devenit liderul în Spania, deţinând o cotă de piaţă de 10%.
„Cu noul crossover compact Kuga compact şi noua generaţie Fiesta care, din august, va intra în producţia de serie, am pregătit terenul pentru o îmbunătăţire a poziţiei noastre pe piaţă”, mai spune Ingvar Sviggum.
Cele mai bine modele comercializate de Ford în prima jumătate din 2008 sunt Focus - 276.500, Fiesta - 181.200, Mondeo - 91.700, C-MAX - 63.900. Noul Kuga are deja 5500 de clienţi în Europa, din care 2800 şi-au cumpărat un model în luna iunie.