Volkswagen este frate cu succesul. Pe lângă faptul că este de câţiva ani producătorul numărul 1 în Europa, marca germană are în gama sa trei modele aflate în vârful clasamentelor de vânzări: Golf în clasa compactă, Passat în clasa medie şi mai nou Tiguan în segmentul SUV.
La numai şase luni de la lansarea sa, în decembrie 2007, modelul asamblat la Wolfsburg a devenit cel mai bine vândut SUV din Europa.
Conform datelor remise de Volkswagen, în primele cinci luni din acest an, au fost comercializate 34.179 de unităţi.
Tiguan reuşeşte să devanseze în topul vânzărilor pe sectorul amintit Toyota RAV4 - pionierul clasei de vehicule SUV compacte, liderul absolut în domeniu timp de şase ani consecutivi. Vânzările modelului japonez au scăzut cu 28% în acest an până la 32.703 unităţi.
Cele mai multe solicitări vin de la clienţi din Germania, care, din cauza numărului foarte mare de cereri - care depăşesc cu mult producţia alocată pieţei locale, sunt nevoiţi să aştepte chiar şi o jumătate de an până când vor putea să-şi conducă maşina în propriul garaj. Pentru a nu se simţi neglijaţi, Volkswagen a decis să ofere până la sosirea automobilului comandat, câte un Golf fiecărui client german care a optat pentru un model Tiguan.
Compania a anunţat între timp că până la sfârşitul anului s-ar putea instala şi la conducerea topului de vânzări european în clasa subcompactă, unde Polo a urcat de două ori pe locul întâi.
Cu astfel de rezultate, nu va fi deloc greu pentru Volkswagen să depăşească obiectivele propuse pe 2008.
( 8 iul 2008, 11:17:52