Nemţii sunt foarte optimişti în privinţa noului Astra. Vânzările bune din ultima perioadă dau mari speranţe fabricantului din Russelheim, care consideră viitoarea gamă Astra drept principalul vector de creştere a profitului şi a cotei sale de piaţă.
Astra 4 va necesita investiţii de peste 3.1 miliarde de euro, sumă necesară pentru modernizarea procesului de producţie la uzinele din Antwerp-Belgia, Bochum-Germania, Ellesmere Port -Marea Britanie, Gliwice-Polonia şi Trollhattan-Suedia.
Capitalul alocat va servi şi la dezvoltarea noului vehicul Astra, construit pe o platformă mecanică nouă şi bazat pe un design mai expresiv şi dinamic.
Aflat în plin proces de dezvoltare, proces început anul trecut în februarie, modelul din clasa compactă va fi realizat pe aceeaşi platformă cu Saab 9-1, o platformă concepută integral Opel fără aportul inginerilor General Motors, ce va pune şi mai mult în valoare potenţialul creativ şi tehnic al nemţilor.
Opel susţine că noul Astra va fi o mare surpriză pentru rivali şi că va putea depăşi standardele impuse de alte modele de top din segment.
Modelul va beneficia în primă fază de cinci versiuni de caroserie: hatchback cu 3 şi 5 uşi, sedan, break, şi coupe-cabrio. La acestea se vor adăugă versiunea sport OPC, dotată şi cu motor diesel şi ceva mai târziu o versiune crossover.
La partea de propulsie vor fi disponibile motorizări diesel, pe benzină, pe gaz natural şi hibride. Noul Opel Astra este aşteptat să debuteze în toaman anului viitor la Salonul Auto de la Frankfurt, urmând a sosi la concesionari în primul trimestru din 2010.
( 1 iul 2008, 15:13:21