Nissan este pus pe fapte mari, va fabrica recorduri dar şi nervi! Încă din 2005, când compania şi-a propus să schimbe lumea maşinilor sportive, existau toate premisele unui război cu final aşteptat.
Din 6 decembrie 2007, pentru japonezi, GT-R este parola unui complot la adresa tuturor bolizilor, de la A la Z.
Anul trecut supercar-ul a spulberat patru recorduri cu o lejeritate care i-a făcut pe mulţi să creadă că modelul Nissan încă nu şi-a arătat adevărata faţă. Şi au avut dreptate!
Vinovatul fără vină recidivează. Cu doar o lună înainte ca GT-R să debuteze oficial pe pieţele europene, Nissan şi-a dat acceptul ca versiunea comercializată în Japonia să fie din nou încercată pe cel mai apreciat circuit din lume, Nurburgring Nordschleife.
Pilotul de teste Tochio Suzuki a parcurs un tur de circuit, lung de 22 de km, în numai 7 minute şi 29 de secunde. Este noul record al circuitului Nordschleife, după ce anul trecut tot Nissan GT-R a fost autorul recordului pe 2007, stabilit la 7 minute şi 38 de secunde. Performanţa este cu atât mai remarcabilă, ţinând cont de faptul că nici un alt model de marcă Ferrari, Lamborghini, Corvette sau Porsche nu a izbutit să se apropie de reuşita maşinii japoneze.
Ultima „năzbâtie” a sportivului coupe în două uşi l-a făcut pe Carlos Ghosn, directorul executiv al Nissan, să reitereze scopul pentru care a fost creat GT-R: „să fie cel mai rapid supercar de serie din lume. Recordul dovedeşte că Nissan poate rivaliza cu oricine” mai spune Ghosn.
Vestea bună este că inginerii niponi pregătesc versiunea ultra-sportivă, aflată deja în focul testelor pe acelaşi circuit din Germania. Prototipul de teste a fost cronometrat cu 7 minute şi 25 de secunde pe un tur de circuit şi asta la prima ieşire pe pistă. Fascinant, uluitor...