Alfa Romeo anunţă naşterea unui campion. Aşteptat de o lume întreagă, îndelung comentat şi portretizat în nenumărate rânduri, maşina de oraş a brandului premium îşi face în sfârşit apariţia. Numele său este Mi.To, un acronim care ascunde identitatea a două oraşe importante din industria auto italiană, Milano, locul unde s-a născut Alfa Romeo şi Torino, locaţia unde vor fi asamblate viitoarele modele.
Din păcate estetica noului model mini nu impresionează cu nimic, Mi.To fiind o copie la scară mai mică a simpaticului 8C Competizione. Cel puţin partea din spate, blocurile optice, liniile din dreptul lunetei şi profilul captivant pot fi oricând confundate cu cea a coupe. La partea frontală spoilerul cu prizele de aer generoase, farurile, grila motor ne trimit din nou cu gândul la sportivul 8C. Putem spune că cei care şi-au dorit să mânuiască o versiune 8C şi nu au putut, acum ocazia să o facă. Interiorul este foarte bine lucrat, elementele de natură sportivă fiind bine puse în valoarea la fel ca şi calitatea finisajelor.
Mi.To este construit pe platforma modelului Fiat Punto, de la care a împrumutat şi motorizările. Aici se va putea opta pentru una din cele patru versiuni de motorizare turbo, diesel şi benzină, cu valori cuprinse între 90 şi 155 de cai putere. Vârful gamei va fi versiunea de performanţă GTA, ce va utiliza un motor turbo de 1,8 litri de 230 de cai putere.
Micul automobil de oraş nu stă deloc rău la capitolul tehnologie sau inovaţie. Alfa Romeo lansează un sistem de gestiune a principalilor factori de acţiune asupra ţinutei de drum, agilităţii performanţelor şi manevrabilităţii. Intitulat DNA, inovativul sistem poate controla motorul, direcţia, frânele, suspensiile şi transmisia oferind şoferului posibilitatea de a selecta una din cele trei funcţii: Dynamic - pentru condus sportiv, Normal - pentru trafic urban şi All-Wheater - pentru a circula în siguranţă când aderenţă este precară.
Versiunea de vârf va fi echipată cu faruri Xenon şi sistem de frânare performant cu etriere dotate cu 4 pistonaşe. Alfa Romeo introduce şi un nou sistem de suspensii, ce asigură un plus de sportivitate, siguranţă şi confort. Noul Mi.To se înscrie în segmentul compactelor de clasă B, dimensiunile sale, 4,06 metri lungime, 1,44 metri înălţime şi 1,72 metri lăţime, apropiindu-l de Fiat Grande Punto, Renault Clio şi Peugeot 207. Însă adevăraţii săi inamici vor fi Mini Cooper şi viitorul Audi A1.
Noul automobil este ceva mai mic decât un model 147 şi va fi disponibil din septembrie 2008, numai în versiunea de caroserie cu trei uşi.
Alfa Romeo va da startul vânzărilor în iulie, la o lună după începerea producţiei la una din uzinele Fiat din Torino. Preţul estimativ al noului Alfa Romeo Mi.To va fi de 16.000 de euro.
La startul vanzarilor vor fi disponibile patru motorizari: 1,4 litri cu 95 CP in forma aspirata, 120/150 de cai cu turbina. La acestea se adauga un diesel de 1.600 cmc. Mai tarziu va sosi si varful de gama, ce va fi animat de un motor de 1,8 litri, tot turbo, ce va fi impins pana la 230 CP.
(17 mar 2008, 12:43:23
Pare atat pentru domnisoare, doamne, cat si pentru domni, dar mai tinerii si fara burta! Umflatii de pe la noi se orienteaza de obicei spre suv-uri si bmw clasa 7 !
O prima impresie: seamana un pic cu noul Fiat Bravo!
Sper insa sa fie si de calitatea cu care ne-a inavatat Alfa Romeo chiar daca este o masina de clasa mini!