Ford a adus la Geneva două premiere şi două veşti bune.
Începem cu premierele, Fiesta, versiunea de serie pentru Europa, şi Kuga, primul SUV de talie medie care se înscrie în sectorul exploziv al modelelor crossover. Veştile bune sunt acelea că ambele modele vor fi fabricate în România. Cel puţin asta este promisiunea şi declaraţia făcută de John Flemming, şeful diviziei Ford Europa, la Salonul Auto de la Geneva. Cum procesul de finalizare a privatizării uzinei de la Craiova este pe cale a se încheia, nu ne mai rămâne decât să aşteptăm anul 2009, când teoretic ar trebuie să demareze producţia primelor vehicule Ford în România.
Lansarea oficială a noului Fiesta a fost punctul culminant pe agenda de zi a mărcii Ford la salonul elveţian. Maşina mini rămâne acelaşi produs remarcabil, derivat din superbul concept Verve.
Având exact aceleaşi dimensiuni ca şi vechea generaţie, vehiculul mini are parte nu numai de îmbunătăţiri estetice dar şi tehnice. Modelul vine echipat în standard cu sistemul de direcţie asistată denumit EPAS care ajută la scăderea consumului de combustibil.
Noua generaţie va fi comercializată spre sfârşitul acestui an pe câteva pieţe din Europa de Vest, în versiunile de caroserie hatchback cu trei şi cinci uşi.
Fiesta va utiliza o gamă de motorizări ce include unităţile pe benzină 1,4 litri-60 CP, 1.6 litri-115 CP şi două diesel common-rail de 1.2 litri-60 CP şi 1.2 litri-80 CP. Agregatele vor dispune de o transmisie manuală cu 6 rapoarte sau de noua cutie automată denumită Durashift. Ford Fiesta este cel mai longeviv model din segmentul B şi totodată decanul de vârstă al actualei gamei de automobile fiind prezent din anul 1976 şi vândut în peste 12 milioane de exemplare. Cea de a 7-a generaţie Fiesta va fi introdusă gradual până în 2010 şi în alte părţi ale lumii, America de Nord, Asia-Oceania, Africa de Sud şi China.
( 9 mar 2008, 17:41:22