Hyundai se află pe cai mari. Ambiţiile constructorului asiatic sunt uşor de înţeles: vrea să devină un jucător important pe toate pieţele lumii.
Unul din cele mai sclipitoare realizări ale fabricantului coreean, conceptul Veloster are foarte mari şanse de a intra peste un an în producţia de serie. Bine primit de public, „ravisantul” prototip, a devenit unul din cele mai fierbinţi subiecte pentru tânăra generaţie.
Veloster se află din nou în vizorul inginerilor de la Hyundai, care lucrează deja la finisarea versiunii de serie. Expansiunea brandului coreean va fi susţinută puternic de acest nou model care va desăvârşi gama de modele care în acest an va fi schimbată aproape în totalitate.
Veloster a fost conceput şi dezvoltat în Coreea de Sud la Centrul de Design şi Tehnică Hyundai din Namyang şi face parte dintr-o serie de trei prototipuri revoluţionare din punct de vedere stilistic. Numele Veloster vine de la velocity (viteză), una din caracteristicile de bază ale maşinii, şi roadster, segmentul din care face parte.
Conceptul sport cu patru locuri măsoară 4.10 m lungime, 1.79 m lăţime, 1.45 m înălţime, iar distanţa între punţi este de 2.60 m. Partea frontală sofisticată şi uşor futuristă inspiră forţă, restul maşinii pare să fie desprins parcă din altă lume. Aripile ies în evidenţă prin conturul zonei arcuite care face corp comun cu blocurile optice. Parbrizul este aşezat pe montanţii faţă, iar geamurile laterale se lipesc de parbriz, două soluţii aparent bizare, dar foarte interesante ca estetică, şi mai ales ca utilitate. Acoperişul este vitrat aproape în totalitate şi se sprijină pe un suport metalic vopsit într-o nuanţă de roşu specială numită „mohawk".
Interiorul este la fel de captivant ca şi exteriorul. Aici, stilul retro şi cel modern au fost combinate cu graţie pentru ca rezultatul final să fie unul de mare efect vizual. Această ultimă dimensiune asigură un spaţiu de mişcare mai bun pentru cei patru pasageri, comparativ cu cel oferit de o parte din modelele de tradiţie din sectorul roadster.
„Cu Veloster, am dorit să încercăm ceva cu adevărat diferit” susţine Oh Suk-Geun, vicepreşedintele secţiei de design de la Hyundai. „Suntem conştienţi că avem nevoie produse complet noi pentru a ne adresa tinerilor. Este într-adevăr o direcţie îndrăzneaţă," mai adaugă oficialul coreean.
Ultimele informaţii indică faptul că Hyundai grăbeşte introducerea versiunii de serie derivată din Veloster şi care ar putea debuta anul viitor la Frankfurt. Vom vedea...