Volkswagen crede că are toate şansele ca în 2010 să ajungă printre primii trei constructori ai lumii. Atingerea obiectivului implică o condiţie obligatorie, creşterea vânzărilor în America de Nord.
Pentru a fi atractiv, Volkswagen şi-a propus să extindă gama de modele, concomitent cu adoptarea un nou stil de design. Printre noutăţile absolute pregătite pentru următorii trei-patru ani se numără şi un monovolum de dimensiuni reduse care va revitaliza moda minivanului de familie foarte la modă în perioada flower-power, anii 60-70.
Aprecierea monedei euro în raport cu dolarul a forţat producătorul european să găsească un colaborator peste ocean dispus să fabrice noul model. Partenerul ales este Chrysler, iar relaţia este ca şi consolidată. Chrysler va ajuta Volkswagen să construiască minivanul la uzina Windsor, una din cele mai mari facilităţi de asamblare din Ohio. Producţia va demara anul viitor, pe o platformă mecanică nouă ce a necesitat investiţii importante din partea fabricantului german. Designul va fi împrumutat de la conceptul Microbus lansat în 2001, dar va fi retuşat după tendinţele actuale.
Noul minivan Volkswagen va fi vândut din octombrie 2008 şi este prima intrare serioasă pe piaţa nord-americană, după o tentativă eşuată în 2003 de a comercializa versiunile europene Transporter.