Mazda a început numărătoarea inversă până la debutul de pe piaţa românească a noii generaţii Mazda 6. Programată pentru decembrie, lansarea modelului japonez ar putea constitui un start excelent în domeniul vânzărilor, dacă luăm în considerare faptul că, în ultima lună din an, toată lumea cheltuieşte mai ales pe lucruri cât mai noi. În ţara noastră va fi comercializată mai întâi versiunea sedan, iar din 2008 vor fi introduse pe rând variantele de caroserie compactă şi break.
Dezvoltat pe platforma lui Ford Mondeo, noul Mazda 6 reprezintă cartea de vizită a companiei japoneze, potenţialul maxim în ceea ce priveşte design-ul, tehnologia, stilul şi siguranţa în exploatare. Motivul central, situat la baza construcţiei sale, este aşa-numita concepţie „Kizuna”, adică legătura emoţională dintre om şi maşină. Vehiculul, rămâne pe acelaşi segment CD, teritoriul dominatorilor Passat şi Mondeo, dar se plasează sub aceştia din cauza dimensiunilor sale mai reduse. Mazda 6 va avea o gama de motorizări formată din trei unităţi pe benzină de 1.8, 2.0 şi 2.5 litri şi doar una diesel de 2.0 litri de 140 CP, disponibilă pe piaţa românească de anul viitor. La partea de siguranţă regăsim sistemele ABS, distribuţia electronică a frânării, controlul dinamic al stabilităţii, controlul electronic al tracţiunii (TCS) şi asistenţa la frânare. Tot la acest capitol al securităţii Mazda 6 mai este dotată cu airbag-uri pentru pasagerii din faţă, laterale şi tip cortină, senzori de parcare şi pentru presiunea în pneuri. Pentru că vânzările încep din decembrie, plafonul propus s-a mutat în 2008, când se speră comercializarea a 400 de unităţi, din care 20% vor fi modele pe benzină şi 80% diesel. Noua Mazda 6 va avea în România un preţ de pornire19.990 de euro, cu toate taxele incluse.