Era doar o chestiune de timp pentru ca Seat să pătrundă în segmentul maşinilor de teren. Spaniolii au decis ca Geneva să fie locul şi momentul oportun pentru
a-şi anunţa intenţiile de viitor care printre altele vizează şi atacarea sectorului maşinilor de teren în clasa inaugurată în urmă cu câţiva ani de Renault Scenic .
Deocamdată ibericii propun un singur model, cu bune abilităţi off-road, prototipul Altea Freetrack 4x4, prima generaţie Altea Crossover. Modelul va dispune de un sistem de tracţiune integrală permanentă gestionat electronic o adaptare a tehnologiei 4Motion utilizată de Volkswagen. Printre principalele puncte de atracţie va fi şi propulsia, una din cele mai puternice în segmetul crossover, Altea Freetrack fiind prevăzută cu unitatea pe benzină TFSI de 2.0L şi 240 CP aceeaşi care figurează pe vehiculul sport Leon Cupra. Ceea ce şochează este design-ul, puţin cam departe faţă stilul consacrat sau cel cu care ne-a obişnuit Seat în ultima perioadă. În cazul acestuia deviza constructorului spaniol, Auto Emocion, nu mai poate fi o etichetă a aspectului inovator şi modern, Altea Freetrack 4x4 fiind de fapt o extensie a versiunii Altea hatch, cu anumite modificări specifice unui model de teren, gardă al sol ridicată, suport de protecţie pentru baia de ulei a propulsorului şi rezervorului.
"