Pe firmamentul industriei auto se pregăteşte să apară un nou producător, cu destule ambiţii şi multe planuri de viitor. Artega este numele sub care va activa în clasa sport, cel mai tânăr constructor de automobile din lume. Denumirea brand-ului ne duce cu gândul la Spania sau Brazilia, dar în spate se află de fapt un grup de investitori germani decişi să facă zile fripte conaţionalilor de la Porsche.
Pentru primul model Artega, botezat GT, există deja confirmarea oficială a începerii procesului de producţie. Artega va folosi un propulsor VR6, de origine Volkswagen cu o cilindree de 3600 cmc. Unitatea, poziţionată central, dezvoltă 300 CP şi o viteză de top de 270 km/h. Lungă de aproape 4 metri, sportiva germană este o creaţie semnată de Henrik Fisker, autorul superbului Aston Martin DB9.
Compactul model cântăreşte numai 1.100 kg şi poate fi manevrat întocmai maşinilor Ferrari, unde comanda aparţine exclusiv şoferului sau sistemelor electronice. Există patru moduri de pilotaj: normal, sport, race şi off. Interiorul demn de clasa lux cu finisaje atent lucrate, iese din tipare prin instrumentarul de bord care prezintă un element inedit cu turometru şi vitezometru integrat în acelaşi cadran circular.
GT va fi disponibilă doar ca ediţie limitată. Vor fi livrate numai 500 de exemplare la un preţ de circa 75.000 € bucata. Startul vânzărilor se va da în vara lui 2008.
"