Cu toate că nu şi-a propus să şocheze, conceptul Mazda tocmai asta reuşeşte să facă.
Indiferent de viziunile sau direcţiile viitoare pe care le va lua design-ul modelelor Mazda, este greu de crezut că Taiki va fi păstrat în forma sa actuală.
Maşina dispune de un tren rulant spate acoperit de aripi ce pornesc din lateralul caroseriei ideea ţinând mai degrabă de sectorul aeronautic decât de cel auto. Acoperişul bombat realizat din sticlă se lipseşte de aportul montanţilor, aşezându-se direct pe corpul caroseriei precum un clop.
Portierele de dimensiuni impresionate, cu extensiile sale chiar groteşti, prezintă câteva branhii ce simbolizează caracterul vioi şi nonconformist al vehiculului.
Partea frontală, pare ceva mai pământeană dar şi ea excelează la capitolul imaginaţie. Regăsim din nou branhii, pe grila motorului şi spoilerul foarte subtil desenat, iar în centrul lor tronează un logo imens al mărcii Mazda. Lipsesc blocurile optice, calandrul şi proiectoarele de ceaţă iar asta nu înseamnă că Taiki nu este neterminat, ci pur şi simplu creatorul nu vrea să îşi expună intenţiile.
Realizat într-o manieră neobişnuită, conceptul Mazda aduce în atenţie noua generaţie a motorului rotativ Renesis ce stabileşte noi standarde de performanţă şi ecologie integrate în configuraţia unui bipost cu tracţiune spate şi coeficient aerodinamic superior.
"