Industria aeronautică are tot mai multe puncte comune cu cea auto. Diverse materiale compozite şi tehnologii aflate pe avioane ajung pe maşinile de serie şi nu este exclus ca, peste câţiva ani, să existe laboratoare comune de dezvoltare a unor produse cu destinaţie precisă. Unii au încercat să apropie cele două domenii şi le-au contopit într-o formă inedită. Ne referim la un caz unic, dar, cu siguranţă, nu şi ultimul. Este vorba de Lamborghini, autorul unui supercar exclusiv din cap până în picioare, care pare mai degrabă un mic pirat al aerului decât un bolid. Noua creaţie se numeşte Reventón, maşină de 1milion de euro bucata, ediţie limitată, numai 20 de exemplare, şi vândută toată garnitura în timp record, adică pe loc! Inspirat din formele avionul F22 Raptor folosit de armata americană, modelul italian este extrem de agresiv, chiar fioros, dacă este să judecăm la rece protuberanţele părţii frontale. Tema stilistică a performantului model pare exagerată, însă pentru părinţii acestuia, Reventón este veriga lipsă dintre avioane şi bolizi. Considerăm că „ este primul automobil de vânătoare din lume, care cel puţin nu concepe un lucru: timiditatea. Reventón are un demaraj fulminant, fiindu-i necesare doar 3.4 secunde pentru ca acul de pe vitezometru să bată pe cifra 100. Sportiva născută în Sant’Agata Bolognese se plafonează abia la 340 km/h, atât poate duce uriaşul motor aspirat natural, cu patru supape pe cilindru şi patru axe cu came! Este un V12 de 6.5 litri, ce generează 650 CP, la 8000 rpm. Transmisia robotizată este un alt vârf tehnologic, la fel ca şi caroseria realizată din fibră de carbon. La interior, nimic şocant. Bruta Reventón pare mai aproape de noţiunea de automobil. Piele Alcantara, inserţii din aluminiu şi acelaşi decor întâlnit la versiunea Murcielago E-gear. Cel mai extrem Lamborghini, Reventón, încalţă pneuri de 245/35 ZR 18 pe faţă şi 335/30 ZR 18 spate şi foloseşte un sistem de tracţiune integrală permanentă.
"