Școala Gimnazială Mitocu Dragomirnei va derula în perioada septembrie 2022 – septembrie 2025 proiectul Metode și tehnici de evoluție școlară, în valoare totală de 870 301 RON.
Proiectul din cadrulProgramului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar este finanţat Planul Național pentru Redresare și Reziliență al României (PNRR) în cadrulReformei 3. Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea șireducerea părăsirii timpurii a școlii și Investiției 4. Sprijinirea unităților deînvățământ cu risc ridicat de abandon școlar, din Componenta C.15. Obiectivul finaleste reducerea părăsirea timpurii a școlii.
Scopul principal al Schemei de Granturi PNRAS îl reprezintă prevenirea abandonului școlar și reducerea părăsirii timpurii a școlii și, implicit, creșterea ratei de tranziție de la învățământul secundar inferior — gimnazial la învățământul secundar superior — liceu sau învățământ profesional și tehnic.
Obiectivul general al proiectului constă în prevenirea și corectarea fenomenului de părăsire timpurie a școlii pentru elevii grupului țintă - abordarea componentei remediul corective, abordarea componentei preventive, prin adoptarea unor strategii, planuri de acțiune, abordări informatice moderne (Laborator VR de științe) și prin dezvoltarea unor facilități integrate care să ofere accesul nerestricționat al grupului țintă la servicii socio-educaționale de ultima generație intr-un sistem educațional deschis și incluziv, în contextul dezvoltării durabile a societății informaționale bazată pe cunoaștere și progres tehnologic.
Obiective specifice:
1. Scăderea numărului de elvi care se află în risc de abandon școlar prin oferirea de materiale necesare procesului de școlarizare;
2. Stimularea perfecționării cadrelor didactice prin sesiuni de formare în urma cărora să dezvolte tehnici și metode de educație incluzivă;
3. Creșterea ratei de absolvire a ciclului de învățământ gimnazial prin organizarea de activități extrașcolare care dezvoltă abilitățile socio-emoționale ale elevilor;
4. Creșterea procentului de elevi înscriși la Evaluare națională pentru clasa a VIII prin activități motivaționale și de învățare alternative.
Rezultatele așteptate la nivelul școlii, pe perioada implementării sunt: creșterea eficienței și eficacității interne ale școlii; îmbunătățirea proceselor de predare - învățare - evaluare; creșterea accesului elevilor aparținând unor categorii vulnerabile la o educație de calitate; îmbunătățirea interacțiunii între toți actorii cheie ai ecosistemului școlar (elevi, cadre didactice, părinți, directori, inspectori, reprezentanți ai comunității etc.); îmbunătățirea climatului la nivelul școlii si la nivelul clasei; creșterea timpului de instruire alocat elevilor în risc de abandon, diminuarea riscului de abandon școlar în rândul elevilor aflați în grupul țintă, îmbunătățirea rezultataelor obținute de aceștia la examenul de Evaluare Națională.
„Conținutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României”
„PNRR. Finanțatde UniuneaEuropeană –UrmătoareaGenerațieUE”