Timpii de așteptare la trecerea frontierelor dintre România și țările vecine depășesc frecvent 12 ore, cozile de camioane depăşind chiar 10 - 12 km, anunță UNTRR, care solicită Guvernului măsuri de coordonare instituțională națională și transfrontalieră pentru reducerea și fluidizarea traficului, informează MEDIAFAX.
Zilele de sărbătoare nu pot justifica aceste întârzieri care au devenit frecvente și în săptămânile fără restricții de circulație, apreciază UNTRR într-un comunicat.
Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Poliției de Frontieră Române să întreprindă măsuri operative de coordonare cu autoritățile din statele vecine pentru normalizarea traficului comercial și reducerea timpilor de așteptare care generează costuri suplimentare pentru transportatori și clienții lor, inclusiv cei români.
„Reamintim că aproape un sfert din exportul total de servicii al României din 2017, de peste 20 miliarde euro, a fost realizat de ramura transportului rutier, aceasta fiind principala ramură contribuitoare la exportul de servicii, potrivit datelor Băncii Naționale și Consiliului de Export al României. În 2017, transportul rutier a contribuit cu 4,75 miliarde euro la exportul de servicii al ţării, având o contribuție cu 22% mai mare decât întreaga ramură de servicii telecom și IT la exportul de servicii.
În anul 2017, peste 4 milioane de autocamioane au tranzitat România, dintre care 1,9 milioane pe sensul de intrare și 2,1 milioane pe sensul de ieșire, potrivit datelor de la Poliția de Frontieră, cele mai aglomerate puncte de trecere a frontierei fiind Giurgiu, Nădlac II și Borș.