Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
joi, 17 ian 2013 - Anul XVIII, nr. 12 (5219)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9754 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6739 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Noua taxă auto:Timbru de mediu doar pentru maşini cu maxim 8 locuri, emisia CO2 calculată integral

Timbrul de mediu va fi aplicat numai autovehiculelor de pasageri cu cel mult opt locuri şi va fi stabilit luând în calcul integral emisia de dioxid de carbon, nu doar 30% ca în prezent, cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2 urmând să scadă comparativ cu valorile actuale.

Plata pentru timbrul de mediu va fi efectuată o singură dată pe toată durata de funcţionare a maşinii, indiferent de câte ori aceasta va fi vândută ulterior.

Timbrul de mediu va fi aplicat numai maşinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu şi celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitată în continuare actuala taxă auto.

Propunerea a fost prezentată Guvernului de către ministrul Mediului, Rovana Plumb, în şedinţa de miercuri a Guvernului.

"Intenţia este să aplicăm principiul conform căruia «poluatorul plăteşte», dar şi să încurajăm achiziţia de maşini mai puţin poluante. Acum, pentru maşinile vechi şi foarte vechi este percepută o taxă aberantă, ceea ce creează un blocaj în achiziţionarea de maşini mai puţin poluante", a declarat agenţiei MEDIAFAX ministrul Rovana Plumb.

Conform propunerii prezentate, timbrul de mediu va lua în calcul doar emisiile poluante de dioxid de carbon, spre deosebire de sistemul actual în care este calculată şi cilindreea. Emisia de dioxid de carbon va fi luată în calcul integral la stabilirea valorii timbrului de mediu, în condiţiile în care în prezent aceste emisii au o proporţie de doar 30% la stabilirea taxei auto.

Timbrul de mediu va fi calculat în continuare şi în funcţie de cota de depreciere a maşinii, rezultată din vechimea acesteia.

Prin noul sistem de calcul, cuantumul taxei pentru maşinile non-euro, Euro 1 şi Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totuşi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea că acest tip de maşini mai are o durată scurtă de funcţionare şi, deci, va polua pentru un interval mai mic.

Joi seara, ministrul Rovana Plumb a anunţat că proiectul timbrului de mediu va fi prezentat în Guvern, cel mai probabil, în această săptămână, iar apoi va urma o dezbatere publică legată de această taxă care ar urma să o înlocuiască pe cea de primă înmatriculare auto.

Premierul Victor Ponta anunţase anterior că taxa de primă înmatriculare auto va fi înlocuită cu un "timbru de mediu" pentru care proprietarii de vehicule vechi şi poluante vor plăti mai mult, iar deţinătorii de vehicule noi vor plăti mai puţin sau chiar deloc în cazul maşinilor hibride electrice.

El a mai anunţat că proprietarii de vehicule înmatriculate înainte de anul 2007 ar putea fi scutiţi de la plata taxei de primă vânzare auto.

Anul trecut, fostul Guvern a decis că pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 taxa de poluare trebuie achitată de către cumpărător la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor.

Taxa, denumită "de primă vânzare", este percepută cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate în România asupra unui autovehicul rulat şi pentru care nu a fost achitată taxa de poluare.
Ministrul Mediului de la acea dată, Laszlo Borbely, arăta că circa 110.000 de autovehicule înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2007 şi pentru care nu a fost achitată taxă de primă înmatriculare, în general maşini cu norma de poluare Euro 3 şi 4, şi-au schimbat proprietarii.

La scurt timp însă, invocând dificultăţi administrative de colectare, fostul Guvern a decis ca taxa de primă vânzare a maşinilor înmatriculate înainte de 2007 să fie suspendată până la începutul anului 2013, iar persoanele care au plătit deja această taxă să primească banii înapoi.

În condiţiile în care a fost suspendată doar până la începutul acestui an, taxa de primă vânzare auto este din nou obligatorie începând cu 1 ianuarie.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Noua taxă auto:Timbru de mediu doar pentru maşini cu maxim 8 locuri, emisia CO2 calculată integral.
 Vizualizări articol: 1001 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 1.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 1.0 din 1 vot
Noua taxă auto:Timbru de mediu doar pentru maşini cu maxim 8 locuri, emisia CO2 calculată integral1.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   O noua golanie trimis de
(17 ian 2013, 12:52:39
a actualului guvern, in care am investit incredere si speranta si, care, isi da cu stangul in dreptul cu fiecare care zi care trece. Adica cum? O masina cu 4-5 locuri polueaza, deci trebuie taxata, in timp ce camioanele cu care se transporta lemnul furat din paduri, balast(r)ul (sic!) exploatat ilegal din albiile raurilor, tractoarele si autobuzele, cu cilindree de ordinul litrilor, alea nu polueaza? Un pensionar (nu sunt pensionar, relax!) cu o masina de 1,6l, primita cadou de la copiii plecati aiurea, in lume, pensionar care circula 300 km/an, sa plateasca la fel ca un taximetrist care face atatia km intr-o zi - fara aparat de taxare? Nu e mai simplu sa se introduca in pretul benzinei o cota pentru mediu (daca nu cumva exista si nu stim, ca si taxa de drum care s-a introdus dar nu s-a mai scos). O masina mare consuma maai mult, pulueaza mai mult. O masina circula mai mult, polueaza mai mult. Ce e asa de greu?
2.   Pamflet trimis de
(17 ian 2013, 13:21:00
Pentru a se fabrica o masina se polueaza mai mult decat polueaza masina pe toata durata ei de functionare
Deci, cei care folosesc o masina cat mai mult timp ar trebui premiati
Potrivit statului roman poluaturul este favorizat ( de ex o persoana care isi cumpara masina noua in fiecare an, datorita procesului tehnologic de fabricare a masinii, va polua foarte mult-iar statul il scuteste de taxa)

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Actualitate national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei