Ministrul interimar al Educaţiei, Liviu Pop, a declarat, joi, că nu scrie nicăieri că trebuie date sau nu testele finale, acest lucru fiind la latitudinea directorilor unităţilor de învăţământ.
Întrebat dacă vor fi organizate teste la sfârşitul semestrului, aşa cum s-a întâmplat la începutul anului şcolar 2011-2012, ministrul interimar al Educaţiei a spus: "Nu scrie nicăieri că trebuie sau nu să fie date aceste teste", precizând că acesta lucru este atributul şcolilor.
"Directorii unităţilor şcolare ştiu mai bine decât unii de la centru cum trebuie să se desfăşoare finalizarea. O să le centralizăm, dacă o să fie aduse la cunoştinţă, a mai spus Liviu Pop.
Testele iniţiale şi cele finale, de la începutul şi respectiv încheierea anului şcolar, reprezintă o iniţiativă a fostului ministru al Educaţiei Daniel Funeriu, gândită pentru a verifica elevii la toate materiile, astfel încât profesorii, în funcţie de rezultate, să-şi schimbe eventual modul de predare.
Potrivit unei note transmise de Ministerul Educaţiei unităţilor de învăţământ, elevii au fost evaluaţi după două săptămâni de recapitulare, iar notele de la teste nu au fost trecute în catalog, dar transmise de către diriginţi fiecărui părinte şi trecute în "foaia de parcurs".
La sfârşitul anului, elevii ar urma să susţină un nou test, similar celui din septembrie 2011, iar rezultatele vor fi trecute în aceeaşi fişă de parcurs şi vor fi comparate cu cele de la prima evaluare. Tot în foaia de parcurs vor fi înregistrate absenţele.
După testele iniţiale din toamna lui 2011, Liviu Pop, pe atunci secretar general al Federaţiei Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI), a spus că România a fost "bulversată" de testele iniţiale, modelele elaborate de Serviciul Naţional de Evaluare fiind "greşite" şi "în afara programei".
"Toată România a fost bulversată de aceste teste iniţiale. În incapacitatea sa, Ministerul Educaţiei a emis un ordin prin care a făcut acea foaie de parcurs cu două săptămâni de recapitulare după care o săptămână de teste, iar pe site-ul ministerului, în modelul de planificare, cadrele didactice trebuiau să facă recapitulări numai în prima săptămână. Noi, ca profesori, aveam două recomandări de la minister, ba că facem recapitulări şi dăm teste, ba că facem recapitulări şi mergem cu programa în continuare", a declarat Pop.