Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 20 ian 2012 - Anul XVII, nr. 15 (4920)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,973 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6085 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Supravieţuitor de pe nava Costa: Comandantul a refuzat evacuarea deşi sala maşinilor era sub apă

Tânărul din Constanţa care era angajat ca instructor de fitness pe nava de croazieră Costa Concordia a declarat, joi, că inginerul mecanic i-a cerut comandantului să evacueze vasul imediat după ce acesta s-a lovit de stânci, dar comandantul a refuzat, deşi toată sala maşinilor era sub apă.
Alexandru Bănescu, în vârstă de 26 de ani, a spus, joi, într-o conferinţă de presă organizată la o zi după ce a ajuns acasă, că semnalul de evacuare a navei s-a dat prea târziu, iar dacă s-ar fi urmat sfatul ofiţerului mecanic multe dintre persoanele date acum dispărute poate ar fi fost salvate.

 

Semnalul de evacuare s-a dat după o oră - o oră şi jumătate

"Primul semnal primit prin staţii a fost că luam apă. Încă nu se dăduse semnalul de evacuare. Ne-am păstrat calmul. Apoi s-au stins toate luminile de pe navă, au rămas doar cele de urgenţă, dar nu a durat decât două minute, după care s-au reaprins. Abia după o oră şi ceva s-a dat semnalul de evacuare a navei. Căpitanului i s-a spus de la început să dea semnalul de evacuare, dar el a zis că poate să salveze nava. Sunt înregistrări, se poate verifica. La cinci minute după ce vasul s-a înclinat prima dată, inginerul mecanic a sunat în camera de comandă şi i-a cerut comandantului să evacueze nava pentru că nu se mai poate face nimic, sala maşini era sub apă. Gaura de apă era de 40 de metri. Cu tot cu stânca în ea. El a zis nu, că poate să o salveze. Dar nu a putut. Acest semnal de evacuare s-a dat după o oră - o oră şi jumătate", a povestit tânărul.
De asemenea, el a spus că la scurt timp după ce a dat semnalul de evacuare comandantul a părăsit nava însoţit de o tânără moldoveancă ce lucrase ca hostess pe navă, dar care în momentul naufragiului îşi terminase contractul.

 

„Nu aveai în cap decât să te salvezi”

"Când s-a dat semnalul de evacuare la navă, bănuiesc că (comandantul - n.r.) a fost în prima şalupă. Cu această domnişoară moldoveancă. E clar că au plecat împreună. El spune că pasagerii l-au împins în barcă... Eu nu l-am văzut, dar toţi cei cu care am vorbit după aceea spun acelaşi lucru, că a plecat înainte să evacueze nava şi nu a plecat singur. Cu ceva ofiţeri, pentru că sunt nişte protocoale, trebuie să se salveze nişte bani... Dar bănuim că şi cu această domnişoară. Pentru că ea a ajuns pe mal cu toate bagajele după ea. Acolo am văzut-o eu prima dată. Deci ştia de la început ce s-a întâmplat. Cei mai mulţi dintre cei care s-au salvat, turişti şi membri ai echipajului, au ajuns pe insulă fără nici un bun, doar cu ce aveau pe ei. Nu mai era timp să te gândeşti la ce ai în cabină şi ce trebuie să iei cu tine. Nu aveai în cap decât să te salvezi. Ea însă avea tot bagajul cu ea. Şi ca să cari aşa un bagaj înseamnă că ai avut ceva timp să te pregăteşti... De asta credem că este amanta căpitanului şi că a plecat cu el”, a mai declarat Alexandru Bănescu.
El spune că tânăra din Republica Moldova îşi terminase contractul pe vas cu două săptămâni înainte.
"A plecat şi acum venise în vacanţă pe vapor. A fost invitată de altcineva, de sus. În mod normal nu avea ce să caute acolo... Ea a fost prima care a plecat de pe navă, împreună cu comandantul”, a spus Alexandru.

 

Comandantul a luat şi o decizie care se poate să fi salvat viaţa multor persoane

Tânărul a mai povestit că nu era prima dată când vasul trecea pe lângă insula respectivă, dar niciodată atât de aproape.
"La un moment dat, după ce nava se lovise de stânci şi începuse să se încline, am văzut că suntem prea aproape de ţărm, dar nu am realizat că este atât de grav şi am început să facem glume. Am încercat să calmăm pasagerii, pentru că erau persoane care deja începuseră să ia colacii de salvare. (...) Nu era prima oară când trecea pe acolo, dar acum s-a apropiat prea mult de ţărm. S-a îndepărtat cu şase mile marine de la traseu”, a spus tânărul.
El a mai precizat că, totuşi, comandantul a luat şi o decizie care se poate să fi salvat viaţa multor persoane: "După ce nava a luat apă, în nebunia lui a fost foarte inteligent pentru că a aruncat ancorele în apă şi, din inerţie, nava s-a întors şi ne-am lăsat pe rocă. Dacă nu, nu se ştie câtă lume mai scăpa".
Tânărul constănţean spune că, deşi are coşmaruri în urma naufragiului, va pleca în voiaje cu aceeaşi companie: "O să plec din nou în voiaj. E singura posibilitate de a-ţi învinge teama... Când închizi ochii, vezi absolut tot ce ai trăit. Absolut tot. Şi mai ales sunetele de pe vapor... ".
Alexandru Bănescu este fost sportiv de performanţă care a practicat înotul la Clubul Farul Constanţa şi a renunţat la sport din cauza unor probleme de sănătate, fiind operat pe cord.
Cel puţin 11 persoane au murit, iar alte aproximativ 20 sunt date dispărute după ce vasul de croazieră Costa Concordia s-a scufundat parţial, vineri seară, după ce s-a lovit de stânci în apropierea Insulei Giglio.
Francesco Schettino, căpitanul navei de croazieră, a fost pus sub arest la domiciliu, fiind anchetat pentru omucidere multiplă din culpă, naufragiu şi abandonul navei.
Compania Costa Crociere se consideră "parte vătămată" după naufragiul vasului de croazieră Concordia, a anunţat avocatul societăţii, Marco de Luca, citat de AFP.
Patronul liderului european în croaziere, Pier Luigi Foschi, s-a disociat public de comandantul navei, acuzat că a provocat naufragiul şi a abandonat nava prea devreme.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Supravieţuitor de pe nava Costa: Comandantul a refuzat evacuarea deşi sala maşinilor era sub apă.
 Vizualizări articol: 488 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Supravieţuitor de pe nava Costa: Comandantul a refuzat evacuarea deşi sala maşinilor era sub apă0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Actualitate national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei