Plăţile efectuate prin sistemul naţional www.ghiseul.ro, care permite cetăţenilor să achite online taxele şi impozitele, însumează aproape 900.000 de lei, corespunzător unui număr de peste 5.000 de tranzacţii efectuate de la lansare, la 30 martie, potrivit Ministerului Comunicaţiilor.
"Până la 21 decembrie, prin sistemul ghiseul.ro au fost efectuate 5.033 de plăţi în sumă totală de 875.438 lei", a declarat, marţi, într-o conferinţă, ministrul Comunicaţiilor, Valerian Vreme.
Sistemul www.ghiseul.ro a fost lansat la 30 martie şi permite achitarea impozitelor şi taxelor prin intermediul cardurilor bancare.
Potrivit datelor Ministerului Comunicaţiilor, în ghiseul.ro sunt înscrise Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică (ICI) Bucureşti şi 19 primării - sectoarele 2 şi 6 din Bucureşti, Târgu-Mureş, Braşov, Cluj-Napoca, Piteşti, Ploieşti, Timişoara, Giurgiu, Zalău, Oradea, Drobeta-Turnu Severin, Brăila, Luncăviţa (judeţul Tulcea), Galaţi, Călăraşi, Suceava, Tulcea şi Câmpia Turzii.
Potrivit lui Vreme, alte 10 primării urmează să se înscrie în perioada următoare în sistem.
Cele mai multe plăţi prin ghiseul.ro au avut ca destinatar Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică (ICI) Bucureşti - 600.060 lei (2.902 tranzacţii), urmat de primăriile sectorului 6 Bucureşti - 95.228 lei şi Târgu-Mureş - 66.803 lei.
La polul opus, ultimele trei poziţii sunt ocupate de primăriile Suceava - 427 lei, Câmpia Turzii şi Tulcea, fiecare cu câte un leu.
Denumit Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar (SNEP), www.ghiseul.ro este administrat şi operat de Centrul Naţional de Management pentru Societatea Informaţională (CNMSI), instituţie aflată în subordinea Ministerului Comunicaţiilor.
Vreme a afirmat că la Ministerul Finanţelor se lucrează la un proiect care vizează colectarea informaţiilor referitoare la impozite şi taxe şi transpunerea acestora în format electronic pentru a fi accesate şi plătite online.
"Este vorba de o «primărie virtuală» pentru acele primării care nu dispun de echipamente IT sau de o evidenţă electronică a informaţiilor cu privire la taxele şi impozitele pe care cetăţenii trebuie să le plătească. Primăriile în cauză vor transmite datele pe suport hârtie şi Ministerul Finaneţlor Publice le va prelucra şi transpune în format electronic, pentru a fi accesate şi plătite online de către cetăţeni", a spus Vreme.