Folosirea responsabilă a telefonului mobil la volan va fi promovată, în perioada 17 septembrie - 18 octombrie, printr-o nouă campanie socială naţională, susţinută de trei companii private, intitulată "Eşti aşteptat acasă, în viaţă!".
Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii (OMS), accidentele rutiere sunt, în prezent, a opta cauză de deces în lume, aceeaşi organizaţie estimând că, până în 2020, acestea vor deveni a treia cauza a mortalităţii pe glob.
La rândul ei, Uniunea Europeană şi-a fixat ca obiectiv, prin Carta Europeană a Siguranţei Rutiere, reducerea numărului victimelor accidentelor rutiere, de la 50.000, în anul 2000, la 25.000 până în anul 2010.
La un an de la semnarea Cartei Europene a Siguranţei Rutiere, Orange, Renault, Burda şi revista Autoshow au lansat o campanie care are ca obiectiv încurajarea unui comportament responsabil în trafic, care rulează sub sloganul: "Eşti aşteptat acasă, în viaţă!".
Din studiile efectuate de Laboratorul de accidentologie, de biomecanică şi de studiu al comportamentului uman PSA Peugeot-Citroën şi Renault, s-a constatat că 80% din totalul accidentelor rutiere sunt provocate de eroarea umană. Dintre acestea, 30% sunt provocate de percepţia greşită a pericolului, 20%, de decizia sau acţiunea inadaptată în faţa pericolului, 20%, de evaluarea eronată, 10%, de erori generale, şi 20%, de interpretarea imprecisă.
Campania îşi propune să informeze şi să aducă în atenţia participanţilor la trafic importanţa adoptării unui comportament responsabil în timpul şofatului. Astfel, aceştia sunt sfătuiţi să limiteze utilizarea telefonului mobil în trafic, iar în cazul în care sunt nevoiţi să vorbească la telefon, să utilizeze un dispozitiv de tip "hands free".
Ca parte a acestui demers, în perioada 17 septembrie - 18 octombrie, Orange oferă clienţilor săi care sunt şoferi 10% reducere la achiziţionarea accesoriilor auto. De asemenea, clienţii Orange care doresc să participe activ la campanie îşi pot activa gratuit, timp de o lună, un ton de aşteptare înregistrat de comisarul-şef Christian Ciocan.
În 104 magazine Orange vor fi expuse bannere purtând mesajul campaniei şi fotografii ale unor accidente rutiere.