TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
TOYOTA - Noul Yaris electric hybrid
 
joi, 6 aug 2009 - Anul XIV, nr. 182 (4168)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9226 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,118 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Shopping City Suceava
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Băncile ar putea fi obligate să informeze consumatorii privind costurile totale pentru carduri

Băncile ar putea fi obligate să informeze consumatorii privind costurile totale pe care le implică cardurile de debit şi credit, inclusiv comisioanele de retragere de numerar, plăţi şi alte operaţiuni.
"Consumatorul trebuie să ştie exact costurile totale ale unui serviciu financiar. În ordonanţa 174/2008 erau deja prevăzute DAE (dobânda anuală efectivă - n.r.) şi alte costuri ale creditelor, iar acum au fost suplimentate aceste prevederi şi pentru carduri. Am primit un punct de vedere al băncilor, avem o problemă, dar vom mai discuta", a declarat pentru MEDIAFAX preşedintele Autorităţii Naţionale pentru protecţia Consumatorilor, Bogdan Pandelică.
Mihaela Groza, şef serviciu juridic în cadrul ANPC, a explicat că în momentul în care un consumator se duce şi contractează un contract de credit, banca îi deschide automat un cont, care poate avea ataşat un card.

 

Noile reglementări necesită timp şi costuri suplimentare

"Consumatorul trebuie să ştie de la bun început că el va avea un cont prin care se vor face operaţiunile şi ce costuri va implica acesta ulterior. Această chestiune nu era inclusă în Ordonanţa 174 de anul trecut", a spus Groza.
Ea susţine că "este normal" să ştie fiecare client cât costă exact retragerea de bani, plăţile cu cardul sau orice altă operaţiune.
Groza a afirmat că ANPC va mai avea discuţii cu instituţiile financiar bancare, pentru a ajunge la un acord comun, întrucât este în beneficiul atât al băncilor, cât şi al clienţilor, ca totul să fie cât mai clar şi mai uşor de înţeles pentru consumator.
"Asociaţia Băncilor a trimis un punct de vedere. ARB a spus că noile reglementări necesită timp şi costuri suplimentare la nivel logistic", a mai spus Groza.
Pe de altă parte, Pandelică a precizat că ARB s-a întâlnit cu ANPC o singură dată şi crede că va mai exista o altă întâlnire după ce va trece perioada de concedii, dar până la începerea sesiunii parlamentare.
"Toate aceste modificări pe care le generăm vin în urma concluziilor rapoartelor noastre de control şi a rezolvării reclamaţiilor punctuale. Ele vin în sprijinul consumatorilor, dar şi al băncilor, pentru că în momentul în care ai multă transparenţă şi seriozitate într-o relaţie contactuală cu un consumator nu faci altceva decât să sporeşti încrederea acelui client în serviciile instituţiei", consideră Pandelică.
La finele anului trecut, a intrat în vigoare o ordonanţă de urgenţă pentru protecţia consumatorului în relaţia cu băncile, elaborată de Agenţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, act normativ care stabileşte că băncile vor putea utiliza dobânzi variabile pe parcursul contractului cu clientul, dar modificările ratei vor fi realizate în funcţie de indici de referinţă ai pieţei, independent de voinţa băncii.
În contracte trebuie prezentată şi formula prin care se modifică aceşti indici de referinţă şi calculul dobânzii.
De asemenea, băncile nu pot schimba comisioanele stabilite prin contract şi/sau să introducă noi comisioane pe parcursul derulării contractului, fără acordul consumatorului. În plus, instituţiile de credit nu pot modifica clauzele contractuale referitoare la costuri, fără acceptul expres al clientului.

 

Reclamaţii de la clienţii nemulţumiţi

ANPC a primit în 2008 peste 4.000 de reclamaţii de la clienţii băncilor, nemulţumiţi de creşterile nejustificate ale dobânzilor şi comisioanelor prevăzute în contrate, de introducerea unor comisioane noi, de încălcarea clauzelor contractuale şi de tranzacţii bancare solicitate şi neoperate de reprezentanţii instituţiilor financiare. În cursul anului trecut, autoritatea a sancţionat băncile cu amenzi în valoare de 880.600 de lei.
Şeful ANPC a spus că de la începutul anului 2009 au existat peste 1.200 de reclamaţii pentru sectorul bancar, dar că se observă o diminuare a numărului având în vedere şi faptul că nu se mai încheie aşa multe contracte de credite.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Băncile ar putea fi obligate să informeze consumatorii privind costurile totale pentru carduri.
 Vizualizări articol: 228 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Băncile ar putea fi obligate să informeze consumatorii privind costurile totale pentru carduri0.05

Facos Suceava
Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Actualitate national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei