Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
miercuri, 29 iul 2009 - Anul XIV, nr. 175 (4161)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9763 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6818 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   ø imagini |   ø fişiere video

Transportul unui TIR cu trenul costă mai puţin decât pe şosea

Preţul transportului unui TIR pe calea ferată pe ruta Bucureşti-Arad este mai redus decât costul deplasării acestuia pe şosea, respectiv 250 euro, faţă de 320 euro, a declarat subsecretarul de stat în ministerul de resort Constantin Axinia, la lansarea unui transport experimental pe ruta respectivă.
Transportul camioanelor cu trenul durează circa 17 ore, timpii urmând să fie reduşi la zece ore, inclusiv prin scurtarea duratei reviziilor.
Axinia a adăugat că există discuţii cu Ministerul Mediului, care ar putea aloca bani pentru a subvenţiona acest tip de transport, denumit RO-LA.
La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Eusebiu Pistru, prezent la lansarea cursei experimentale, a spus că în luna septembrie pot începe transporturi RO-LA regulate.
El a afirmat că şoferii nu pot parcurge distanţa dintre Bucureşti şi Arad în zece ore decât dacă nu respectă timpii de conducere.
"Ei fac zece ore doar dacă nu respectă timpii de conducere, altfel, dacă i-ar respecta, distanţa ar parcurge-o în 20 de ore, pentru că regulamentul spune că au voie să conducă patru ore şi jumătate, apoi urmează o pauză de 45 de minute, după care pot conduce iar patru ore şi jumătate şi din nou urmează o pauză de odihnă de 11 ore", a spus Pistru.
Întrebat dacă Ministerul Transporturilor intenţionează să introducă obligativitatea de a muta camioanele de pe şosele pe tren, Pistru a răspuns că acest lucru este imposibil.
"Nici nu avem vagoane ca să transportăm toate TIR-urile", a afirmat oficialul ministerului.
Directorul general al CFR Marfă, Călin Graţian, a spus că parcul companiei numără 160 de vagoane de tip RO-LA, cumpărate în perioada 2001-2003. Potrivit lui Graţian, CFR Marfă ar putea efectua zilnic trei-patru curse a câte 21 de vagoane.
 

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Transportul unui TIR cu trenul costă mai puţin decât pe şosea .
 Vizualizări articol: 390 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 0.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Transportul unui TIR cu trenul costă mai puţin decât pe şosea0.05

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Actualitate national

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Consideraţi Legea antifumat în spaţiile publice o măsură bună?

Da
Nu
Nu mă interesează

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei