Medicii care vor accepta să lucreze în centrele de permanenţă vor fi plătiţi suplimentar pentru munca prestată, venitul fiind stabilit la nivelul sumelor alocate pentru gărzile efectuate de specialişti în spital, a declarat, ieri, Eugen Nicolăescu, ministrul Sănătăţii Publice.
”Îmi pare rău că autorităţile de sănătate publică, dar şi cele locale, nu au tratat cu interes ideea organizării centrelor de permanenţă. Prin Ordonanţa de Urgenţă pusă pe site-ul MSP, săptămâna trecută, şi care ar putea fi adoptată de Executiv până la sfârşitul lunii ianuarie, vrem să dăm altă importanţă organizării acestor unităţi. Şi anume, în ele vor lucra numai medicii care vor, adică pe bază de voluntariat, iar pentru munca lor va fi plătiţi suplimentar, la nivelul sumelor încasate de specialişti pentru orele de gardă din spital'”, a adăugat ministrul Sănătăţii.
Potrivit demnitarului, medicii din centrele de permanenţă vor avea la dispoziţie o maşină pentru consultaţii de urgenţă la domiciliu. '”Mai mult, centrul de permanenţă este o unitate virtuală, adică poate fi organizat la domiciliul doctorului, la cabinet sau într-o cameră din centrul de ambulanţă. Ei vor primi bani în plus pentru consultaţiile acordate în intervalul orar 20-7 dimineaţa, sâmbăta, duminica sau în perioada sărbătorilor legale, la nivelul gărzilor efectuate de specialişti din spital'”, a adăugat ministrul Nicolăescu.
În zonele cu număr insuficient de medici, în centrele de permananţă pot fi angajaţi doctori pensionari sau rezidenţi din anul trei, ei fiind plătiţi în acelaşi sistem al serviciilor de gardă. ”Aceste centre de permanenţă sunt foarte necesare, mai ales în mediul rural”, a mai spus demnitarul.
Plata medicilor, din bugetul Ministerului Sănătăţii
Plata medicilor din centrele de permanenţă va fi suportată din bugetul Ministerului Sănătăţii, prin Casa Naţională de Asigurări de Sănătate. Medicii vor încheia cu casa de asigurări de sănătate contracte suplimentare pentru activitatea prestată în respectivele unităţi.
Potrivit actului normativ, continuitatea asistenţei medicale primare este asigurată de medicii de familie asociaţi din mai multe localităţi în centre de permanenţă, care vor funcţiona în regim de cameră de gardă, în conformitate cu reglementările legale în vigoare, rezolvând consultaţiile de urgenţă şi acordând servicii medicale corespunzând pachetului minimal si pachetului de servicii medicale de bază prevăzute în normele metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale primare în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate în asistenţa medicală primară, după caz şi cu precădere, solicitanţilor din teritoriul arondat, atât la nivelul centrului de permanenta cît şi în afara acestuia”.
Medicului de familie ce face gărzi în centrele de permanenţă i se asigură după caz, şi în limita posibilităţilor, de către serviciul judeţean de ambulanţă sau al municipiului Bucureşti, sau de către administraţia publică locală, un vehicul special dotat, cu sau fără conducător auto, pentru deplasări la consultaţiile de urgenţă în teritoriul arondat centrului de permanenţă respectiv.
Activitatea în afara centrului de permanenţă este coordonată de dispeceratul medical al serviciului de ambulanţă sau, după caz, de dispeceratul integrat, fiind utilizat numărul 112.