Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
vineri, 21 dec 2012 - Anul XVII, nr. 299 (5204)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9761 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6567 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Unde se duc banii?

Cutremurul din rândul naşilor de tren a trecut, încasările au rămas aproape la fel

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Marele dosar de corupţie din rândul controlorilor de tren, instrumentat de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Braşov şi care vizează nu mai puţin de 15 şefi de tren şi conductori din Suceava, nu a dus la o creştere importantă a încasărilor de la casele de bilete, aşa cum aşteptau unii şefi de la CFR. Creşterile se încadrează în marja de eroare, în condiţiile în care personalul de control cercetat pentru acte de corupţie a fost schimbat, iar numărul de supracontroale în trenuri a fost sporit.

 

Creştere nesemnificativă în staţia Suceava

În urma unei solicitări oficiale a reporterilor Monitorul de Suceava către Compartimentul Comunicare al CFR Călători ni s-a transmis că în luna noiembrie a acestui an, imediat după acţiunea procurorilor din 25 octombrie, încasările de la nivelul Regionalei CFR Iaşi au fost cu 4% mai mari decât în perioada similară a anului trecut.

Conform unor informaţii neoficiale, însă cât se poate de sigure, la nivel de staţie Suceava (Gara Burdujeni) creşterea nivelului de încasări din noiembrie 2012 faţă de luna octombrie este de doar 0,3%.

Având în vedere aceste cifre, se pot contura mai multe scenarii. Cel mai plauzibil, fie actualii controlori din trenuri continuă să ia şpagă aproape la fel ca şi colegii suspendaţi, fie nivelul şpăgilor din sistem nu era atât de mare pe cât se estima, fie numărul de călători a scăzut, blatiştii orientându-se spre alte mijloace de transport.  

 

Cum încearcă oficialul de la CFR Călători să vadă partea bună a lucrurilor

Iordan Vintilă, directorul sucursalei Iaşi a CFR Călători, vede lucrurile optimist şi consideră că sporirea încasărilor cu 4% la nivel de Regională Iaşi este oarecum mulţumitoare: „Nu putem să spunem că suntem mulţumiţi în totalitate de aceste cifre, dar important este că per ansamblu avem o creştere. Trebuie să ţinem cont că faţă de anul trecut mai avem şi o serie de linii secundare care au fost închiriate operatorilor privaţi, astfel că e bine că avem totuşi o creştere.”

El a mai arătat că s-a înregistrat o creştere a numărului de abonamente, mai ales la tineri, elevi şi studenţi, şi a apreciat că lucrurile ar putea merge mult mai bine în decembrie, când CFR a reuşit per ansamblu să gestioneze bine traficul în condiţii de iarnă, iar trenurile din Moldova nu au înregistrat întârzieri mari. 

Pe de altă parte, această creştere a încasărilor este foarte mică dacă luăm în calcul că ancheta procurorilor din Braşov făcea referire, pe unele rute, la un nivel al blatismului de 30% din totalul călătorilor.

 

Controlorii de tren din Suceava, retrogradaţi pe posturi de muncitor necalificat

Compartimentul Comunicare al CFR Călători ne-a mai informat că în momentul de faţă toţi salariaţii din Suceava cercetaţi în dosarul de corupţie au fost transferaţi pe alte posturi, care nu implică gestiune. Practic, ei au fost retrogradaţi, până la posturile de muncitori necalificat de la întreţinere linii.

În locul acestora, activitatea de control trenuri este desfăşurată de alţi şefi de tren şi de conductori de tren din staţia Suceava sau de la alte staţii, prin redistribuirea prestaţiilor. Pentru a putea acoperi lipsa colegilor retrogradaţi pe alte posturi, controlorii de tren desfăşoară ore suplimentare, pentru care sunt plătiţi conform Codului Muncii.

 

Multe controale, puţini blatişti prinşi

În răspunsul oficial al CFR se mai arată că la nivelul Regionalei Iaşi numărul acţiunilor de control a crescut, atât cu personalul propriu, cât şi în colaborare cu reprezentanţii Poliţiei Transporturi Feroviare.

„În luna noiembrie au fost controlate 791 de trenuri, în care au fost depistaţi fără legitimaţii de călătorie valabile 1.713 pasageri, cărora le-au fost eliberate bilete de tarif de taxare în tren, în valoare de 15.728 de lei. Totodată, au fost depistate 24 de abateri în activitatea personalului de staţii tren şi a celui de pregătire a trenurilor”, se arată în răspunsul trimis de CFR Călători.

Se poate observa că în ciuda numărului mare de controale au fost depistaţi puţini blatişti. Explicaţia ar fi că acţiunile de control au avut în principal un caracter preventiv.

 

Blatiştii de pe trenurile de lung parcurs, „pândiţi” şi daţi jos de poliţişti în Gara Burdujeni

La nivelul Sucevei, de exemplu, lucrătorii de la Serviciul Judeţean al Poliţiei Transporturi au acţionat la plecarea din Gara Burdujeni a trenurilor de rang superior, spre Bucureşti, Braşov ori spre Ardeal, şi i-au îndepărtat pe călătorii de pe distanţe scurte, de regulă navetişti, care şi-au făcut obiceiul de a merge cu naşul în condiţii mult mai bune decât pe garniturile Regio. 

În momentul de faţă, toţi şefii de tren şi conductorii cercetaţi în dosarul de corupţie al Parchetului de pe lângă Tribunalul Braşov sunt cercetaţi în stare de libertate, cu interdicţia de a mai profesa. Dosarul urmează să fie trimis în instanţă.

Mai trebuie reamintit că pe 25 octombrie, în ziua în care zeci de controlori de tren au fost săltaţi în dosarul de corupţie, reporterii Monitorului de Suceava, cu camera ascunsă, au mers fără probleme cu naşul de la Suceava la Vereşti.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Cutremurul din rândul naşilor de tren a trecut, încasările au rămas aproape la fel.
 Vizualizări articol: 1137 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 5.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 5.0 din 1 vot
Cutremurul din rândul naşilor de tren a trecut, încasările au rămas aproape la fel5.051

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei