Distribution Magi
Distribution Magi
Distribution Magi
 
marţi, 9 feb 2010 - Anul XV, nr. 32 (4323)
ANUNŢURI ONLINE:
Acum: 0°C.
La noapte: °C. Meteo
Anunţuri OnlineMonitorulTVAlbum Foto
HoroscopRedacţiaPublicitate
Curs valutar euroEUR:Tendinta4,9762 lei
Curs valutar dolar americanUSD:Tendinta4,6699 lei
Newsletter Monitorul de Suceava RSS Monitorul de Suceava Monitorul de Suceava pe YouTube Monitorul de Suceava pe Twitter Monitorul de Suceava pe Facebook
Printeaza articolulPrintează articolul |  Trimite prin e-mailTrimite e-mail |   1 imagine |   ø fişiere video

Schimbări importante

Trenurile particulare intră în forţă pe căile ferate din Suceava

de
(citeşte alte articole de la acelaşi autor)

Nebunia din sectorul feroviar nu va afecta doar transportul de marfă din judeţul Suceava, care a lăsat câteva sute de oameni fără locuri de muncă. Mai multe linii secundare vor intra de la 1 martie 2010 în administrarea unor firme private, iar salariaţi precum şefi de tren, impiegaţi sau mecanici de locomotivă se tem că vor avea soarta colegilor proaspăt disponibilizaţi.

 

Schimbările care vor intra în vigoare peste trei săptămâni vizează patru linii secundare, iar numărul angajaţilor de la calea ferată prinşi în aceste mişcări va fi de aproximativ 75. Trei dintre trasee au fost obţinute de SC Feroviar TFI SRL Iaşi, firmă al cărei administrator este Dumitru Anchidin, fost director al Regionalei CFR Iaşi. Dumitru Anchidin a fost director al Regionalei CFR Iaşi în mai multe rânduri, iar în perioada 2004-2006 a activat în calitate de consilier local în Iaşi, ales pe listele PSD. A părăsit această funcţie după ce PSD l-a exclus din rândurile partidului.
SC Feroviar TFI SRL va efectua transportul feroviar pe liniile Dărmăneşti - Cacica - Gura Humorului (Păltinoasa), Vama - Moldoviţa şi Dorneşti - Gura Putnei - Putna. Deocamdată se ştie că transportul de călători va fi asigurat cu rame electrice, similare celei care a deraiat acum zece zile în Gara Burdujeni, iar orarul de mers va fi stabilit zilele următoare.
Al patrulea traseu a fost concesionat de SC Regiotrans SRL Braşov şi vizează ruta Dolhasca - Fălticeni.
Potrivit legislaţiei, noul administrator are obligaţia de a menţine salariaţii pe întreaga durată a concesiunii, adică cinci ani. Din păcate, contractul nu prevede şi ce salarii se vor acorda, iar angajaţii din sistemul feroviar se tem că anul viitor, după expirarea actualului contract de muncă, vor fi obligaţi să semneze prelungirea înţelegerii în condiţii financiare mult mai proaste. Exemple în acest sens vin din alte zone ale ţării, unde după primul an de derulare a contractului de concesiune salariaţilor li s-a pus în vedere să semneze noi înţelegeri. Salariul oferit a fost minimul pe economie, iar cei care au refuzat au fost înlocuiţi imediat cu pensionari din sistemul feroviar.

 

Trenuri anulate din cauza gerului

Temperaturile scăzute din ultima perioadă au dat peste cap traficul feroviar pe mai multe rute din judeţ. Este vorba de traseele pe care circulau rame electrice de tipul celei care făcea legătura între Paşcani şi Suceava şi a sărit de pe şine la un macaz. În aceste condiţii, mai multe trenuri au fost anulate, iar altele sunt suspendare şi la această oră, fără ca nimeni să ştie când vor fi repuse în circulaţie.
Este vorba de trenurile personale 5732 Cacica - Suceava, 5720 Câmpulung Moldovenesc - Suceava, 5723 Suceava - Câmpulung Moldovenesc, 5741 Câmpulung Moldovenesc - Ilva Mică şi 5742 Ilva Mică - Câmpulung Moldovenesc.
Alte două trenuri au fost repuse în circulaţie ieri, iar alte două garnituri în cursul săptămânii trecute.

În lipsa unui acord scris din partea Monitorului de Suceava, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Trenurile particulare intră în forţă pe căile ferate din Suceava.
 Vizualizări articol: 1330 | 
Notează articolul: 
  • Nota curentă 4.00/5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 | Nota curentă: 4.0 din 8 voturi
Trenurile particulare intră în forţă pe căile ferate din Suceava4.058

Comentarii

Monitorul de Suceava nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.


1.   ????? trimis de
( 9 feb 2010, 13:06:38
Sunt tare curios cum o sa circule ramele electrice pe liniile secundare neelectrificate:))))))
2.   Ai sa-mi bag! trimis de
(10 feb 2010, 00:12:32
Din cate stiu eu, cu astfel de rame electrice au doar CFR Calatori.
Privatii, cum ar fi Regiotransul au harburi de automotoare.
Catre autor: rame electrice se numesc asa pentru ca sunt propulsate cu curent electric, iar alte tipuri de rame electrice nu exista in romania, decat cele care le are CFR Calatori, adica pe intelesul tau, ca aia care a deraiat in Bdj, oricum sunt fabricate prin '60. Privatii , toti din Romania, nu au rame electrice in dotare, ci doar automotoare diesel care sunt cu totul altceva si care sunt si mai harbe.
Uita-te aici autor si mai documenteaza-te daca esti varza! : ****://cfr.stfp.net/

Timpul de 60 zile în care puteaţi posta comentarii pe marginea acestui articol a expirat.



RE-PAIR
Directia Generala Anticoruptie
Meniul ZILEI în restaurante sucevene

HaiHui prin Bucovina

Ultima oră: local

Alte articole

Alte titluri din Local

Ştiri video

Ultima oră: naţional - internaţional

Alte articole

Gala Top 10 Suceveni

Top Articole

Mersul trenurilor de călători

SONDAJE

Daca maine ar avea loc alegerile locale pentru functia de primar al municipiului Suceava, pe cine ati vota?

Marian Andronache – Alianța Dreapta Unită
Cătălin Axinte - AUR
Lucian Harșovschi – PNL
Andrei Neșculescu – S.O.S.
Vasile Rîmbu – PSD
Teodora Munteanu - independent

Fotografia zilei - fotografie@monitorulsv.ro

Fotografia zilei